Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Seznam článků

Seznam článků

Bezdružické parní léto opět lákaloBezdružické parní léto opět lákalo

14.8.2017 - Bezdružické parní léto si začátkem srpna odbylo své druhé a tedy letošní poslední dějství. A zatímco první akce byla poznamenána absencí parní lokomotivy, na druhé už se na trati z Bezdružic do Cebivi pyšnila lokomotiva řady 313.902 (pod číslem 88 3627 Deutsche Reichsbahn). »

Železničářům pomáhá v nouzi obří jeřábŽelezničářům pomáhá v nouzi obří jeřáb

11.8.2017 - Každé depo kolejových vozidel Českých drah má k dispozici nejen vlastní nehodový vlak, ale i některý z železničních otočných jeřábů. Ty jsou určeny pro zdvihání nejen vykolejených lokomotiv či vozů, ale i k přenášení různých břemen. Králem mezi těmito zařízeními je německý stroj KIROW EDK 1000.2 z druhé poloviny šedesátých let, který je deponován v České Třebové. Jde o jediný stroj svého druhu na tuzemské železniční síti. »

Koleje v Polsku brázdí české lokomotivyKoleje v Polsku brázdí české lokomotivy

10.8.2017 - První lokomotivy československé výroby, které se objevily u našich sousedů v Polsku, byly motorové stroje BN 60 od firmy ČKD z počátku padesátých let. Od té doby se na polských kolejích vystřídalo několik stovek lokomotiv a motorových vozů, vyrobených přímo pro potřeby jak tamních státních drah, tak i různých průmyslových podniků. V neposlední řadě se pak tehdejší československá vozidla stala předmětem pronájmů soukromým i státním dopravcům. »

Z Hustopečí přímým vlakem až do BrnaZ Hustopečí přímým vlakem až do Brna

9.8.2017 - Obyvatelé města Hustopečí na Břeclavsku se během dvou let dočkají nejen modernějších elektrických vlaků, ale i přímého spojení s jihomoravskou metropolí Brnem. V současné době musí do tohoto města dojíždět s přestupem v Šakvicích. Motorové vozy řady 810 by tak mohly být v budoucnu na úseku Šakvice – Hustopeče vystřídány elektrickými jednotkami, které již běžně jezdí na přilehlém prvním železničním koridoru mezi Brnem a Břeclaví. »

Vlakušky a minibaristé budou ve vlacích i nadáleVlakušky a minibaristé budou ve vlacích i nadále

8.8.2017 - Vlaky Českých drah budou i nadále doprovázet vlakušky a minibaristé. Národní dopravce již vybral agenturu, která zajistí personální obsazení v dalších letech. Minibaristé se navíc objeví ve více spojích. O jejich služby je totiž mezi cestujícími značný zájem. »

Na jih Čech pojedou revitalizované vozyNa jih Čech pojedou revitalizované vozy

7.8.2017 - Vozy s koženkovými sedadly z provozu postupně mizí. Staré vozy zatím zůstávají na rychlíkové lince z Prahy na jih Čech, České dráhy se ale pustily do renovace téměř osmdesáti vagonů východoněmecké provenience. Upraveny v nich zároveň budou i toalety. »

Do Třebíče se zatím rychleji jezdit nebudeDo Třebíče se zatím rychleji jezdit nebude

4.8.2017 - Na jednokolejné trati mezi Brnem a Třebíčí skončila v závěru června rok trvající výluka, kvůli které museli cestující přestupovat na náhradní autobusovou dopravu. I přes opětovné zprovoznění trati zde ale pokračují dokončovací práce, jež mohou firmy provádět i za provozu. »

Singrovka zajíždí do Kyselky pravidelněSingrovka zajíždí do Kyselky pravidelně

2.8.2017 - Retrosouprava Mattoni expresu zajíždí od začátku července do Kyselky u Karlových Varů. Singrovka M2 40.0100 už se na trase z krajské metropole a Vojkovic objevila v soupravě s osobním vozem řady BFalm a motorovým vozem M 262.043 na konci května, když přivezla stovky lidí na zdejší Kyselské slavnosti. »

Záchranáři při nočním cvičení k vlaku slaniliZáchranáři při nočním cvičení k vlaku slanili

1.8.2017 - Zhruba pět desítek zraněných si vyžádala železniční nehoda mezi Sokolovem a Karlovými Vary. Naštěstí šlo jen o cvičení složek Integrovaného záchranného systému. Kvůli akci platilo na trati v noci ze soboty 15. července na neděli omezení. »

Začala modernizace jednotek Pendolino Začala modernizace jednotek Pendolino

31.7.2017 - České dráhy a jejich dceřiná společnost DPOV v červnu zahájily projekt modernizace interiéru vlaků Pendolino. Během následujících měsíců projde všech sedm jednotek omlazovací kúrou. »

 

Přejít na stranu: « |1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78| »

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika